Vragen?

Bel: 0636174835 of mail:  

sportplezier@outlook.com

Krachttrainingkrachttraining icon

Na de warming-up komt in iedere reguliere les het element krachttraining/conditie aan bod.Tijdens dit gedeelte van de les worden oefeningen gericht op de conditie en de kracht afgewisseld. In een half uur train je zowel je core-, als je arm- en beenspieren. Van te voren worden eventuele klachten of blessures besproken. Van daaruit wordt gekeken welke oefeningen geschikt zijn voor jou en welke niet. De krachtoefeningen worden altijd serieus uitgevoerd onder goede begeleiding. 

De krachtoefeningen doen we soms als groep gezamenlijk en soms in circuitvorm individueel of per 2 tallen. Zo blijft het afwisselend.

Voorbeelden van de krachtoefeningen zijn: beenspieroefeningen, buikspieroefeningen, stabiliteitsoefeningen, oefeningen met weerstandsbanden, oefeningen met gewichten voor armen/borst/benen en nog veel meer! Het hele lichaam komt aan bod en er wordt met name functioneel getraind. Dit wil zeggen: oefeningen waar we jouw lichaam sterker mee maakt voor dagelijkse bezigheden.

Hier een greep uit verschillende krachtoefeningen tijdens dit onderdeel. We hebben nog veel meer oefeningen beschikbaar.

Groepsles proef gym
IMG 20170503 WA0003

 

Conditie

Naast de krachttraining is het ook belangrijk uw conditie op peil te houden. De conditie komt ook meestal terug in de kern van de les: de sport/spel variant. Bij de conditie oefeningen kijken we van te voren hoe ver u kunt gaan. Ook bij dit onderdeel passen we de oefening aan zodat u altijd mee kan doen. 

Bij dit onderdeel komt 'Plezier' goed naar voren. We gaan niet bijv. alleen maar rondjes rennen. We maken van elke conditieoefening een leuke belevenis. U zult zien dat het dan stukken makkelijker gaat en de conditie elke week weer een beetje vorderd. Voorbeelden van leuke conditeoefeningen zijn: Aangepast tikkertje, boter-Kaas-en-eieren etc. 

 

 

 

Top